Filed Under | Leave a Comment

Speakers

Our speakers or soldiers :) in alphabetical order …

The presentations will be delivered in the language of the description given.


Marcin i Sebastian Balińscy

Sebastian jest zainteresowany artystyczną stroną świata. Jest odpowiedzialny za wygląd Mustachio: The Adventure – grafiki, animacji i temat, w którym świat Mustachio jest osadzony. Czy możesz stworzyć niezbędne artefakty dla swojej gry bez żadnej wiedzy i umiejętności w modelowaniu 3d i animacjach? Okazuje się, że możesz – ucz się po drodze!

Marcin natomiast odpowiadał za techniczną stronę świata Mustachio. Od 5 lat zawodowy programista Ruby, ostatnio dużo wolnego czasu poświęca nowym technologiom opartym głównie o javascript. W Objective-C czy UnrealScript pisze jeśli trzeba :) , Miłośnik sztuki użytecznej, dobrego gitarowego grania oraz nowych technologii.

Noob Game Development: The History of Mustachio

Czy kiedykolwiek myślałeś o stworzeniu gry na iOS, ale nie miałeś ani narzędzi ani umiejętności żeby to zrobić? Jeśli tak to ta prezentacja może Cię zainteresować. Pokażemy Ci jak podeszliśmy do tematu programowania gier i stworzyliśmy Mustachio – The Adventure bez wcześniejszego doświadczenia w tworzeniu gier ani umiejętności programowania przy użyciu narzędzi do iOS oraz mając zerową wiedzę na temat procesu tworzenia gier w ogólności.


Jan Biela Abreu

Doświadczony koordynator projektów w dużym międzynarodowym środowisku. Praktyk, odpowiedzialny za proces transformacji Agile w jednym z obszarów firmy. Certyfikowany Scrum Master zaangażowany w szerzenie zwinnego podejścia do zarządzania.

Radosław Lont

Koordynuje pracę zespołów deweloperskich biorąc czynny udział w transformacji agile w dużym międzynarodowym środowisku. Najważniejsze dotychczasowe doświadczenie i sukces związane z obszarem Agile to udział w 2008 r. w pilotażowym projekcie scrumowym w jednym z obszarów firmy, który zaowocował rozpoczęciem transformacji w pozostałych współpracujących z sobą lokalizacjach włączając lokacje zagraniczne klienta.

Agile WOW w produktach telekomunikacyjnych

Wykład jest wprowadzeniem w zagadnienia Agile na podstawie realnej transformacji dokonanej w pionie Core Networks firmy Ericpol. Przedstawione zostaną 2 podejścia, zastosowane w dwóch różnych obszarach produkcji oprogramowania telekomunikacyjnego.


Rafał Czupryński - Technical Evangelist; Microsoft

Od pięciu lat związany z firmą Microsoft. Pracuje w dziale Developer & Platform Group. Odpowiedzialny za wsparcie techniczną wiedzą osób zainteresowanych technologiami Microsoft, w szczególności z zakresu Windows Phone. Od kilkunastu lat specjalizuje się w programowaniu gier i wszystkim, co jest związane z tym zagadnieniem.

Dlaczego warto pisać aplikacje na platformę Windows Phone?

Wersja 8 systemu Windows Phone puka już do naszych okien. Jakie nowości wniesie ze sobą z punktu widzenia programistów i osób chcących zarabiać na aplikacjach? Dlaczego na prawdę warto się z nią zapoznać i podtrzymać znajomość na dłużej? Zapraszam na moją sesję, a wszystko stanie się jasne!


Jan Drapiński

Od 2 lat zajmuje się programowaniem na platformy mobilne. Miał styczność z systemami takimi jak IOs, BlackBerry czy Windows Phone. Jednak większość czasu poświęcił na programowaniu aplikacji na platformę Android i to na tym polu czuje się najpewniej. Doświadczenie zdobywał (i wciąż zdobywa) jako developer w firmie Cybercom tworząc aplikacje dla klientów z Polski i zagranicy.

Optymalizacja i podnoszenie wydajności aplikacji Androidowych

Urządzenia mobilne rozwijają się w coraz szybszym tempie, pozwalając programistom na tworzenie coraz bardziej zaawansowanych aplikacji na urządzenia mobilne. Wciąż trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach jakie niosą ze sobą platformy mobilne. W czasie prezentacji przedstawione zostaną techniki optymalizacji pisanych przez nas aplikacji. Temat będzie obejmował zwiększanie wydajności kodu, lecz również zahaczymy o sprawy związane z grafiką i wizualną stroną aplikacji. Wspomnimy o użyciu kodu natywnego w krytycznych częściach kodu, oraz poruszymy temat zarządzania pamięcią. Jeśli programowałeś już na platformę Android, i pragniesz rozwinąć swoje umiejętności w tej dziedzinie, to jest to prezentacja dla Ciebie.


Kamil Grondys

Kamil, który od 3 lat pracuje w dziale Badań i Rozwoju firmy Samsung Electronics, jest odpowiedzialny za kształtowanie relacji między programistami na całym świecie. Oprócz byciem Samsung Platform Evangelist (lub Developers Advocate), Kamil zarządza również tworzeniem treści technicznych na najnowsze platformy Samsunga.

Co jeszcze możemy dla Was zrobić?

Czyli jak Samsung wspiera deweloperow, monetyzacja i bezpieczeństwo aplikacji mobilnych.
Podczas tej prezentacji Kamil opowie w jaki sposób lider wśród producentów smartphonów i tabletów wspiera społeczność Samsung Developers. Omówione zostaną 3 biblioteki dostarczane przez Samsunga: License Management, In-App Purchase i In-App Ad library; czwartej z nich poświęcony będzie osobny wykład. Mowa tutaj o najświeższej wersji S Pen library dostępnej na najnowsze urządzenia Galaxy Tab Note 10.1 i Galaxy Note II.


Michał Gruca

Pracuję w firmie DC przy wytwarzaniu aplikacji mFos. Jest to sprytny system, przeznaczony dla ludzi mniej ogarniętych z technologią, przy wytwarzaniu którego, nauczyliśmy się wykorzystywać wszystkie(?) ‘ficzery’ urządzeń mobilnych (NFC, GPS, aparat, etc).

Aplikacje mobilne dla technicznie mniej ogarniętych userów

Chętnie podzielimy się doświadczeniami na temat tego jak można poprawić usability rozwiązań mobilnych wykorzystując te mniej oczywiste możliwości mobilek. Pracuję w firmie DC przy wytwarzaniu aplikacji mFos. Jest to sprytny system, przeznaczony dla ludzi mniej ogarniętych z technologią, przy wytwarzaniu którego, nauczyliśmy się wykorzystywać wszystkie(?) ‘ficzery’ urządzeń mobilnych (NFC, GPS, aparat, etc).


Mateusz Herych

Pasjonat okołojavowych technologii zawodowo związany z platformą Android, sceptycznie podchodzący do niektórych rozwiązań w Android SDK. Gdy wstaje od biurka organizuje przeróżne wydarzenia takie jak cracow.mobi albo mmconf. Lubi kolej i z przyjemnością dojedzie z Krakowa do Łodzi pociągiem.

Łatwe do testowania aplikacje Androidowe

Prezentacja miałaby pokazywać, jak można usprawnić swój projekt androidowy od strony architektury, aby pisanie testów jednostkowych było proste, szybkie i przyjemne, powiem trochę o odchudzaniu activity/fragmentów ze zbędnej tam logiki, chciałbym również mocno zahaczyć o Robolectric i Mockito.
film: film z konferencji


Dominik Kapusta

Szef developmentu w Thick Mug. Można o nim napisać, że w urządzeniach TomToma czy Nokii jest jego kod, można dodać, że miał swój wkład w tworzenie Gentoo Linux, nie skłamie też nikt, kto powie, że Apple chciało go ściągnąć do Cupertino… ale prawda jest taka, że do napisania pierwszej aplikacji na iOS został praktycznie zmuszony. Niestety poradził sobie świetnie i tym się zajmuje w życiu, a ludzie chętnie mu za to płacą.

“Tętno pulsu” – program na żywo: czy kodować na iOS?

Parafrazując klasyka, sprawa jest prosta – tak, kodować. Ale wielu ludzi zaczynających przygodę z Objective-C poddaje się po pierwszym rzucie oka na składnię z kosmosu. A niektórzy (deweloperzy) posiadają Maki, ale w ogóle nie podejmują tematu deweloperki na iOS.
Dla tych wszystkich, którzy boją się, nie chce im się zacząć, albo – co gorsza – uważają, że to skomplikowane, napiszemy prostą i użyteczną aplikację w kilkanaście minut.


Roman Kierzkowski

It is third ongoing year I work as an engineer for Bitbar. I designed an architecture of Testdroid Recorder. I am also an inventor of InstaTest feature. I am a graduate from Wroclaw University of Technology, currently enrolled as PhD student in Institute of Informatics of WUT. In my studies I work on UAV’s (Unmanned Aerial Vehicles). With my friends we have constructed a drone that transmits video and telemetry directly to Android tablet .

Fighting back platform segmentation – introduction into Android functional testing

In the beginning of the presentation there will be introduction to functional testing tools supplied by Android platform – monkey & monkeyrunner. Latter, the brief overview of Android Instrumentation, we will be followed with introduction of Robotium – open source framework for white box, JUnit-compatible functional tests. We will explain benefits & draw backs of those tools. At the end of presentation Testdroid will came to the scene. We will present how to use Testdroid Recorder to record Robotium tests and how to play back those test on 100+ devices with just one click in Testdroid Cloud. We will also present InstaTest – unique feature of Testdroid Cloud that let developers test their apps without writing single line of test code.

The presentation already got it’s preflight in front of Wroclaw Google Technology User Group, where it got great reception. Of course the speach will be updated to present the novelties of each platforms – Android, Robotium & Testdroid.


Kamil Klukowski

I’m a software engineer with over 10 years of professional experience. I work for Nomtek for over three years. In my everyday work I design and develop iOS apps and manage the projects. I also work as an iOS technology consultant.
I am a graduate from the University of Wroclaw (Institute of Computer Science)

iOS Continous Integration (CI) for Beginners

Wouldn’t you agree that most of the iOS applications are simple, and the projects are definitely less complicated than, say, desktop or enterprise apps? The investors usually plan to pay for the working application (just once), submit it to the AppStore, get their profit and move on to another project. However, if you are seriously into mobile development business, sooner or later you’ll bump into a larger project, intended for years of future updates and maintenance. In such case you’d better think of logic and application testing from the beginning of the project. This is when Continous Integration (CI) system comes in handy.

In my presentation first I plan to explain what CI is all about, why and in what situations you may need it. Then I’ll explain basic CI system configuration from scratch. What’s important: I want to be close to the real life situations, so I’ll try to explain the process to the “regular” iOS developer, with no previous CI experience, that have just bumped into his first large project. The presentation is intended to be kind of a workshop, where we take a “clean” Mac OS X development machine, install and configure CI system for the project to automatically fetch changes when submitted to the git repository, build, run tests and notify users of the results.


Dariusz Koc

Darek, pracujący w firmie Samsung od niespełna 2 lat, zajmuje się tworzeniem aplikacji mobilnych na smartfony jak również, jako Samsung Evangelist, odpowiedzialny jest za utrzymywanie kontaktamów z developerami (podczas Dev Day w Jordani, Barcelonie(MWC), Berlinie, czy Litwie).

Samsung S Pen

Jak z wykorzystaniem precyzyjnego i wszechstronnego rysika Samsung S Pen, wyrazić szczegóły oraz zwiększyć przecyzję w Twoich aplikacjach mobilnych – biblioteka S Pen SDK.
Podczas prezentacji pokazane zostaną możliwości najnowaszej biblioteki S Pen SDK 2.2 dla urzadzeń Galaxy Note firmy Samsung. Zobaczymy jak w prosty i szybki sposób wzbogacić naszą aplikację by stała się jeszcze bardziej interesująca dla użytkownika naszej aplikacji.


Jacek Laskowski

Jacek Laskowski jest pasjonatem nowych technologi na platformie Java. Interesuje się Javą w wydaniu podstawowym (Java SE) i korporacyjnym
(Java EE), a od kilku lat zaaferowany programowaniem funkcyjnym z Clojure (oraz F# i Scala w tle). Swoje przemyślenia publikuje na
polskojęzycznym blogu Jacek Laskowski jawnie http://jaceklaskowski.pl oraz angielskojęzycznym Japila :: verba docent, exempla trahunt
http://blog.japila.pl/.  Krótkie myśli znajdziesz na kanale @jaceklaskowski http://twitter.com/jaceklaskowski.

Występuje podczas polskich konferencji, co traktuje jako wyróżnienie i miejsce prezentacji własnych poglądów. Jest założycielem i współprowadzącym grupę Warszawa JUG. Będzie wdzięczny za wszelkie komentarze do jego publicznych aktywności. Dostępny pod adresem jacek(at)japila.pl.

Zrównoleglanie zadań w Javie na platformie Android

Prezentacja będzie podsumowaniem dotychczasowych doświadczeń prelegenta w rozpoznaniu tematu zrównoleglania zadań na platformie Android. Zwykło się traktować programowanie wielowątkowe jako tzw. ”zło konieczne” i  nawet w sytuacjach zastosowania omija się je szerokim łukiem ze względu na brak wiedzy i doświadczenia. Prezentacja ma w zamyśle uzupełnić braki i być swoistym katalizatorem dalszych studiów w temacie we własnym zakresie.


Mieszko Lassota

Mieszko Lassota pracuje w Telece jako Microsoft Solutions Software Architect, gdzie aktualnie zajmuje się oprogramowaniem na nadchodzące systemy z liczbą 8 w nazwie. Od zawsze związany z technologiami .NETowymi stworzył Proto, 9GAG.com dla Windows Phone oraz współtworzył FreeMetera. Ponadto uzyskał następujące wyróżnienia wojenne: MS Technology Specialist (Siliverlight 4), Certified Scrum Master, Nokia Certified Developer Trainer (Windows Phone), oraz ROTFL Certified WTF User (USB 2.0).

Ludzki interfejs

Projektowanie aplikacji przyjaznych użytkownikowi.


Konrad Malawski

Pasjonat JVMa i wszystkiego co nim związane. Od pewnego czasu uległ urokowi Scali jednak nie stroni od starej dobrej Javy, czy też języków dynamicznych. Poza tym, jest fanem automatyzacji wszystkiego co możliwe, oraz pięcio-literkowych skrótów klawiszowych. Po godzinach programuje “for fun and glory”, prezentuje na konferencjach i organizuje spotkania w ramach PolishJUG / GDGKraków / SCKRK oraz pomaga w organizacji GeeCONa. W rzadkim przypadku nie wykonywania czynności związanych z programowaniem, kolekcjonuje konsole lub gra w tenisa lub squasha. Bloguje i tweetuje.

Scala my Android - remove the boilerplate!”

W tej prezentacji dowiemy się dlaczego Scala okazuje się być bardzo przydatnym narzędziem podczas rozwiązywania bolączek androidowych. Leniwa ewaluacja często okazuje się być wystarczającym zastępcą RoboGuice, “magiczne” z początku “implicit conversions” czynią Toast tak wygodnym jak powinien być a wisienką na torcie są traity dzięki którym możemy przestać nadpisywać metody w Activity wiecznie implementując je tym samym boilerplate’em. A to dopiero początek! Prezentacja kierowana jest do średnio zaawanwowanych programistów którzy albo już coś o Androidzie i Scali słyszeli, albo mają otwarte umysły i chcą zobaczyć jak Scala może zmienić codzienną pracę na lepsze.
filmy youtube:
film z konferencji


Adam Mencwal

Organizer of ARNav – startup.

Augmented Reality w systemie Android (ARNav.eu)

What’s new in ARNav project
film z konferencji


Mariusz Ostoja-Świerczyński

Posiada ponad 8-letnie doświadczenie komercyjne w programowaniu i prowadzeniu projektów aplikacji enterprise i mobilnych. Pracował z różnymi technologiami: Java EE, Android OS i Symbian OS/S60/QT.
Ostatnio koncentruje się na zmianie nawyków oglądania telewizji w firmie, którą współtworzy – Tellyo Oy.

Jak Smartphone i tablet zrewolucjonizują dzisiejszą telewizję?

Telewizja to medium, które swoje największe zmiany przeżyło w latach 50 i 60 XX wieku, kiedy to wynaleziono telewizję kolorową i wprowadzono pilota do kontrolowania telewizora. Od tego czasu nie wiele się zmieniło w sposobie w jaki oglądamy telewizje. Obecnie rozwijają się dwa duże trendy Smart TV oraz Social TV (telewizja społecznościowa).

Smart TV jest nowym wcieleniem telewizji interaktywnej, kolejną próbą, która ma umożliwić widzowi interakcję z telewizją, taką jaką ma on w tym momencie z komputerem.

Telewizja społecznościowa (Social TV) idzie o krok dalej niż koncept Smart TV umożliwiając widzowi interakcje wokół programów, jak również komunikacje w czasie rzeczywistym miedzy widzami oglądającymi telewizję bez względu na medium przekazu (online, telewizja naziemna, telewizja kablowa).

W naszej prezentacji zrobimy przegląd dostępnych aplikacji, jak również używanych technologii, które dostarczają widzowi poczucia aktywnego uczestnictwa w programie i interakcji z innymi widzami. Poprzez klasyfikacje istniejących rozwiązań pokażemy, że aby zaistnieć w domenie telewizji społecznościowej deweloperzy mogą wykorzystać proste, obecnie ogólnie dostępne mechanizmy oraz serwisy jak np. komunikacja przez Twitter-a, czy Facebook-a. Przedstawimy również główny trend w telewizji spolecznościowej, który bazuje na wykorzystaniu smartphone-a, czy tablet-a (second screen), aby zaoferować najpełniejsze doświadczenie wspólnego oglądania. Na koniec przedstawimy naszą wizję telewizji społecznościowej i zademonstrujemy, w jaki sposób Tellyo wykorzystuje drugi ekran, aby wzbogacić doświadczenie oglądania telewizji.

Tellyo zmienia sposób w jaki doświadczamy telewizje. Dajemy ludziom natychmiastowy dostęp, poprzez jeden klik, do momentów wideo, które im się spodobały w właśnie oglądanym programie. Widzowie mogą się dzielić ciekawymi momentami programów, seriali, filmów umożliwiając innym odkrycie tego, co najbardziej interesujące w dzisiejszej telewizji.” “Name: Mariusz Ostoja-Świerczyński
film z konferencji


Marcin Perłak

Synchronizacja danych pomiędzy aplikacjami mobilnymi a innymi systemami.  Jak nie nabawić się bólu głowy.

Zaprezentujemy w jaki sposób można wymieniać dane pomiędzy aplikacjami mobilnymi na różne platformy a systemami webowymi czy klasy Enterprise. Pokażemy kilka sposobów, zarówno na piechotę jak i przy użyciu dostępnych na rynku narzędzi.


Łukasz Rodziewicz

Aktualnie pracuje w brytyjskiej firmie outsourcing’owej Mobica Ltd. na stanowisku Senior Software Engineer gdzie pełnie rolę Team Leadera zespołu.
Technologie z którymi aktualnie pracuję to między innymi:

  • HTML5 – markup oraz nowe API
  • Zaawansowane aplikacje JavaScript (m.in. Backbone.js)
  • Zend Framework 2 & Symfony 2
  • Aplikacje webowe zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych

HTML5 MythBusters

HTML5 to technologia która ostatnimi czasy zyskała na sporej popularności. Jest promowana przez gigantów takich jak Microsoft a dzięki technologiom takim jak PhoneGap zdobywa popularność wśród twórców aplikacji moblinych, którzy doceniają jej przenośność. Wśród całego tego poruszenia coraz trudniej rozróżnić gdzie wykorzystanie jej ma dobre podstawy, a gdzie jest pokierowane modą. Czy można traktować HTML5 jako złoty środek? Czy jego popularność ma twarde uzasadnienie w faktach? Jakie ograniczenia niesie on za sobą? Postaram się odpowiedzieć na te i inne pytania oraz w miarę możliwości pokazać drogę którą powinien kierować się developer chcący rozpocząć swoją przygodę z HTML5.


Marcin Rufer

Marcin jest inżynierem z ponad 7-letnim doświadczeniem. W Cybercom Poland pracuje jako programista, architekt i lider zespołu. Wcześniej zajmował się tworzeniem oprogramowania w języku C++, od blisko 3 lat specjalizuje się w projektowaniu i implementowaniu aplikacji na system iOS w języku Objective-C. W jego głównym kręgu zainteresowań są interfejsy użytkownika i koncepcyjna praca nad aplikacjami. A pomaga mu w tym zamiłowanie do estetyki i wygody.

User eXperience na iOS i nie tylko

W pierwszej części prezentacji przedstawionych zostanie kilka dobrych praktyk w projektowaniu UX, mających zastosowanie do wszelkich platform mobilnych. Druga, praktyczna część prezentacji, to demonstracja tworzenia niestandardowych elementów interfejsu użytkownika w aplikacji na iOS.


Andrzej Stasiak

Od początku swojej kariery rozdarty między wielkim światem aplikacji biznesowych a walką z ograniczeniami sprzętowymi urządzeń mobilnych. Zapalony programista Javy, który przewinął się przez wiele projektów w kilku różnych korporacjach. Teraz znalazł swoje miejsce w firmie TomTom, gdzie zajmuje się tworzeniem systemu do automatyzacji testów dla urządzeń i aplikacji tworzonych w TomTom.

This is how we do IT! – testowanie urządzeń w skali enterprise

Próbowaliście kiedyś wprowadzić CI w korporacji, w której pracuje 800 hakerów, z których każdy wie lepiej i ma lepszy pomysł na rozwiązanie problemu? Gdzie każdy z 40 zespołów ma własne preferencje i wymagania? Nie zamierzam jednak mówić o organizacji pracy w korporacji, bo to temat dla managerów. Opowiem o wyzwaniach jakie stoją przed osobą która próbuje stworzyć pełny system do automatyzacji testów dla aplikacji Androidowych i urządzeń Linuksowych. Przedstawię ciekawe problemy na jakie natrafiliśmy podczas implementacji naszego systemu oraz ich rozwiązania. A po wyjściu z tej prezentacji będziecie w stanie postawić pełny system CI, który sprawdzi się przy waszych niewielkich projektach i będziecie wiedzieć czego unikać przy budowaniu większego systemu, jakie biblioteki możecie wykorzystać to pisania testów a jakich lepiej unikać.


Michał Szczepanik

Pracuje w Nomteku jako lider zespołu programistów. Obecnie tworzy aplikacje na Androida, pracował także na Blackberry, Windows Phone oraz Symbianie. Jest fanem dobrej kawy, Wiedźmina oraz pokręconych, dużych projektów IT.

Zrozumieć użytkownika – czyli jak zapewnić dobry rozwój aplikacji

Android “Publikacja aplikacji w Google Play czy App Store to dopiero początek… Dzięki tej prezentacji dowiemy się jakich narzędzi wart użyć by zrozumieć użytkownika i rozwijać aplikacje zgodnie z jego potrzebami i cały czas ją udoskonalać.
film: film z konferencji


Bartłomiej Świercz

Programista, architekt, kierownik zespołów programistycznych, a obecnie CEO w firmie Open-RnD Sp. z o.o., której jest współwłaścicielem. Technologie zawsze postrzega jako narzędzie, a nie cel sam w sobie. W swojej pracy zawodowej skupia się na rozwiązywaniu ciekawych wyzwań przy doborze odpowiednich narzędzi. Przygodę z “mobilami” rozpoczął od programowania aplikacji systemowych na telefonach z Symbian OS dla Nokia. Od tamtej pory uczestniczy w projektach realizowanych na platformach Android, iOS i Windows Phone oraz wszelkiego rodzaju rozwiązaniach dedykowanych bazujących na systemach wbudowanych. Swoją pasję do technologii mobilnych przekazywał studentom podczas pracy na PŁ jako adiunkt, opracowując nowe przedmioty, specjalności jak i kierunek studiów podyplomowych. Obecnie swoją energię skupia na rozwoju firmy Open-RnD i pracy przy projektach, o których mówić jeszcze nie może ale już jest z nich dumny ;-)

Człowiek i jego telefon na skraju możliwości

Czy zastanawialiście się jakie są fizyczne możliwości człowieka w porównaniu do jego telefonu? Jak reaguje człowiek, a jak reaguje telefon przy prędkościach rzędu 200-400 km/h, wysokościach sięgających 4000 m i całkiem sporych przeciążeniach? Czy sensory i moduły wykorzystywane w telefonie sprawdzają się wszędzie tam, gdzie życzył by sobie tego człowiek? Czy telefon jest w stanie zastąpić dedykowane urządzenia pomiarowe? Jeżeli tak to zapraszamy na prezentację Bartłomieja Świercza, jeżeli nie to tym bardziej powinniście jej posłuchać, aby wiedzieć dlaczego odpowiedź na te pytania jest istotna.


Michał Tuszyński

Michael’s passion for software engineering has nearly turned him into a robot. Had a very difficult childhood being bootcamped in programming by his older brother Peter. Hates tomatoes.

Green dude’s data – persisting data in Android

Most of the apps have to store some data – Michal will explain various ways to store data in Android and best practices.


Piotr Tuszyński

Peter thinks in Objective-C and has been building apps even before they’ve been called apps. Considers himself a coffee sommelier, loves black coffee thanks to which he doesn’t sleep more than once a week.

Pimp your app – how to turn your good app into a great app

Number of tips&tricks that often get neglected by developers, which are an essence of great user experience.


Krzysztof Wagner

Krzysztof programuje głównie na platformę Android, z którą ma stałą styczność od 2 lat. Jest programistą i architektem aplikacji w firmie FoxCode (dawniej High Quality Solutions). W wolnym czasie jeździ na rowerze, im szybciej i stromiejw dół, tym lepiej :)

Google Cloud Messaging – powiadomienia Push w Androidzie

Krotki opis: Podczas wystąpienia pokażę jak uruchomić powiadomienia Push w aplikacji mobilnej. Dzięki GCM jest to naprawdę proste. Zaprezentuję sposób rejestracji usługi w Google Apis, przykładowy kod aplikacji, kod serwera oraz działające rozwiązanie na żywo.


Robert Wydra

Mam 28 lat, pracuję w firmie Agora SA, w portalu Gazeta.pl, gdzie zajmuję się frontendem stron mobilnych. Studiowałem w WSB w Poznaniu oraz w PJWSTK w Warszawie. W wolnym czasie piszę aplikacje na Androida (PhoneGap i natywne) oraz wychowuję syna. Od jakiegoś czasu zajmuję się “przekuciem” serwisu Plotek.pl na Responsive Web Design. Teraz każdy kto odwiedza Plotek.pl ze smartfona lub tabletu dostaje layout dopasowany do rozmiaru ekranu i jego “orientacji”. Nie jest idealnie ale jest już produkcyjnie, mimo, że wciąż pracujemy nad wydajnością.

Responsive Web Design

Cciałbym poruszyć temat adaptacji ciężkiego serwisu pod urządzenia mobilne skupiając się na tych tematach:

  • Wydajność JS/renderowania zależnie od platformy
  • Media queries z CSS3/HTML5
  • Meta-tag viewport z HTML5
  • Co trzeba było zrobić po stronie serwera

Marcin Zajkowski

Pasjonat najnowszych technologii. Z Internetem i komputerami związany odkąd tylko pamięta, a podczas tej przygody był zarówno czynnym konsumentem internetowych zakupów, administratorem sklepu WWW jednej z największych w województwie podlaskim hurtowni artykułów gospodarstwa domowego oraz programistą .NET / programistą aplikacji mobilnych w jednej z białostockich firm programistycznych. Absolwent Politechniki Białostockiej na kierunku Informatyka oraz Alternatywnej Szkoły Biznesu i Rozwoju Osobowości w Warszawie.
Współwłaściciel marki SICC – Myśl Mobilnie, tworzacej najwyższej jakości oprogramowanie z naciskiem na wszelkiego rodzaju rozwiązania mobilne (w tym responsywne strony i sklepy internetowe oraz wieloplatformowe aplikacje mobilne). Stażysta w firmie Microsoft, gdzie prowadzi szkolenia z zakresu najnowszych technologii w szkołach ponadgimnazjalnych. Aktywnie śledzi też wszelkie start-up’y, w których stara się wspomagać różne rozwiązania w zakresie wiedzy i wsparcia technicznego.

Cross-platformowe aplikacje mobilne tworzone w oparciu o framework Sencha Touch 2.

Na prelekcji skonfrontowane zostaną dwa światy: natywny i webowy. Dlaczego warto ciągle doskonalić swoje umiejętności z zakresu szerokopojętego web design’u, co oprócz pop-upów oraz przewijanych napisów czy rotatorów można stworzyć w języku Javascript (dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom i dostępnym narzędziom) oraz dlaczego wielkie korporacje ostrzegały, iż “Future is in Your browser!” – tego oraz całej masy praktycznej wiedzy dotyczącej tworzenia aplikacji w oparciu o Sencha Touch 2 dowiemy się w trakcie tej sesji.


Paweł Zięba

Od kilku lat zafascynowany systemem Android. Pracuje w Bonn w firmie doo.net gdzie zajmuje się tworzeniem aplikacji na system Android. Zainteresowany wszystkim co jest związane z zielonym robotem, a także przetwarzaniem obrazów i fotografią. W wolnym czasie uprawia piesze wycieczki, podczas których lubi robić nieprzyzwoicie dużo zdjęć.

Android Pro Tips & Tricks

Android to przede wszystkim urządzenia mobilne, niesie to za sobą pewne konsekwencje, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia aplikacji. Jak tworzyć płynnie działające aplikacje, jakich błędów unikać. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące wykorzystania pamięci oraz zaprezentowane techniki optymalizacji UI. Prezentacja będzie raczej techniczna, osoby nie zaznajomione z platformą Android mogą czuć się lekko zagubione.
film: film

TECHNOLOGY
PLATINUM SPONSORS
GOLD SPONSORS
SILVER SPONSORS
ORGANIZER
HONORARY PATRONAGE
PARTNERS